Saturday, July 10, 2010

PERTANDINGAN BLOGGING 2010- ENTRI PERTAMA


Make your own widget at Blixy.com!



Tahukah anak Melayu sekarang tentang budaya Melayu? Kalau ditanya, enggan dijawab. Walaupun digelar'Melayu', tidak ramai tahu tentang budaya Melayu akibat membesar dengan budaya barat.

Pada pendapat saya, budaya boleh membuat sesebuah masyarakat itu bersatu-padu dan dapat mengeratkan hubungan antara masyarakat sebangsa dan juga berbilang bangsa. Jika bersatu-padu, masyarakat Melayu pasti akan maju. Malangnya, budaya Melayu tidak diketahui anak Melayu pada zaman sekarang memandangkan ianya tidak sering dipraktikkan.

Saya rasa sangat bertuah diberi peluang menyertai PERTANDINGAN BLOGGING 2010 ini. Saya harap dalam proses menyelesaikan entri-entri saya ini saya dapat mempelajari dan mengetahui budaya Melayu dengan lebih mendalam. Saya juga berharap agar saya dapat juga memberi informasi tentang budaya Melayu kepada rakan-rakan serta pengunjung-pengunjung blog saya.

Saya rasa amat ghairah untuk memulakan blog saya memandangkan saya mempunyai banyak idea untuk melengkapkan blog saya itu. Saya juga dapat merasakan semangat bertanding meluap-luap dalam diri saya. Akhir sekali, saya harap selain daripada mencuba untuk menjadi yang terbaik, saya dapat menimba ilmu yang akan memanfaatkan kehidupan saya dan agar kehidupan saya lebih menjurus kepada budaya Melayu...

Sehingga kita bertemu dalam entri-entri saya seterusnya.

No comments:

Post a Comment