Thursday, July 29, 2010

PERTANDINGAN BLOGGING 2010- ENTRI KEEMPAT BELAS


Make your own widget at Blixy.com!


Entri ini adalah entri terakhir saya buat Pertandingan Blogging 2010. Setelah membuat kajian tentang budaya melayu, saya kini kenal budaya Melayu dengan lebih mendalam. Saya tidak sangka budaya Melayu begitu indah. Pada mulanya, saya fikir bahawa budaya Melayu adalah sebuah budaya yang kuno dan membosankan. Saya fikir muzik dan persembahan orang barat adalah lebih menarik kerana ia rancak dan terkini. Tetapi sekarang saya sedar bahawa saya salah. Budaya melayu mempunyai daya tarikkan yang unik. Ia tidak rancak, tidak terkini, tetapi tidak bermaksud tidak menyenangkan. Pada pertama kali saya mendengar muzik melayu atau melihat persembahan tarian tradisional melayu, saya tidak mahu berhenti mendengar atau menonton. Saya amat terhibur. Kini, saya amat bangga dengan budaya Melayu dan sering menceritakan tentang budaya Melayu kepada kawan-kawan saya yang berlainan bangsa. Dengan pengalaman ini, saya dapat menghargai budaya Melayu. Saya harap, anda juga dapat bermanfaat dari membaca blog saya! Terima Kasih! :D

No comments:

Post a Comment